Олександр Згіблов: Треба не тарифи підвищувати, а транспорту реформу робити

Лідер Партії вільних демократів Олександр Згіблов зазначив, що вже два роки від міської влади не бачить жодного руху у напрямку проведення транспортної реформи. Натомість оголошуються конкурси, піднімаються тарифи (як це було у лютому 2017 року, коли проїзд в автобусах зріс з 3 до 4 грн).

— Проект транспортної реформи є. Його не потрібно придумувати. Потрібна лише воля керівництва міста, щоб її втілити у життя, — розповів Олександр Згіблов.

Депутат заявив, що не бачив за ці два роки у мера Бондаренка жодного бажання втілити у життя транспортну реформу чи принаймні розпочати  її впровадження. Він нагадав основні моменти такої реформи, розробленої ще командою Сергія Одарича.

Єдине транспортне підприємство

Найголовніше, за словами Олександра Згіблова, це створення єдиного транспортного підприємства, яке матиме в своєму розпорядженні усі маршрути: як автобусні, так і тролейбусні. Форма такого підприємства може бути різна. Від комунального (на базі КП «Черкасиелектротранс»), так і приватно-комунальна (створення акціонерного товариства, де 51% акцій належить міській раді).

— Якщо, приміром, узяти другу форму управління (акціонерне товариство), то власником 49% акцій можуть бути черкаські перевізники, які увійдуть до статутного фонду своїми автобусами. Міська ж влада може увійти тролейбусами і базою КП «Черкасиелектротранс». Є варіант створення акціонерного товариства з ЄБРР, який за рахунок своїх 49% надає кошти на придбання тролейбусів та автобусів. Згодом міська рада може викупити частку ЄБРР, — розповів Олександр Згіблов.

Завдання єдиного транспортного підприємства – контроль, розподілення маршрутів, збір коштів. Приватні перевізники не мають відношення до грошових потоків. Організацією транспорту займається транспортне підприємство, яке напряму підпорядковане виконкому а міській раді.

Єдиний квиток і трекери

Трекери на транспорт – це елемент транспортної реформи. Але він не дієвий, коли не виконаний перший пункт  — створення єдиного підприємства.

— Встановили ви трекери, дивитеся, що маршрутка запізнюється, а що далі? Скарги, суди… Потрібен важіль контролю. А таким важелем є гроші. Не приїхав вчасно – штраф, не вийшов на маршрут – штраф, — розповів Олександр Згіблов.

Єдиний квиток, система банкнгу дасть можливість сконцентрувати грошовий потік і зробити його прозоро рим.

Оплата за послугу

Оплату приватним перевізникам за транспорту послугу відбуватиметься не за пасажира, а за кілометр пробігу. Тобто тепер перевізнику не потрібно буде гнати, щоб обігнати. Зменшиться кількість ДТП. Одразу зникає необхідність утримувати кондукторів.

— Перевізнику тепер стає байдуже яким маршрутом їздити – прибутковим чи ні. Від нього вимагають одного: дотримуватися графіку. А скільки він перевозитиме людей – йому стає байдуже, — зазначив Олександр Згіблов.

Він переконаний, що запровадити транспортну реформу можна швидко і легко. Суспільство до неї вже готове. А чи готова влада?