Олег ЛІХОДЬКІН

Підприємець, директор ТОВ «Міський інформаційно-розрахунковий центр», депутат Черкаської міської ради останніх трьох скликань. 44 роки.
Освіта — вища, інженер. Одружений. Партія вільних демократів.

З 2006 року черкасці обирали його депутатом Черкаської міської ради. Опікується виборчим округом № 28 (район ЗОШ № 22, вул. Петровського та Чехова). Нині він є головою депутатської комісії з питань бюджету  — займається контролем за проходженням фінансів, наповненням міської скарбниці, ефективністю використання бюджету розвитку.  Щоб було зрозуміло,  бюджет розвитку – це ті кошти, які інвестуються в капітальний ремонт доріг, ремонт шкіл і садочків, заміну мереж опалення, будівництва нових зупинок, спортивних та дитячих майданчиків. Протягом трьох років Черкаси утримували лідерство серед міст України за показниками доходів бюджету розвитку.

Нині очолює громадський рух «Купуй черкаське в Черкасах».  З  початку цього року від продажу підакцизних товарів (тютюну, алкоголю та пального) 5% надходить до міського бюджету. Ці кошти депутати мають спрямовувати на ремонт доріг, тротуарів.

«Проте депутатська більшість – «група 31» – вирішила по-іншому: кошти було знято і спрямовано на забаганки депутатів по округах. Про загальноміські дороги і тротуари доводиться поки що забути.

Ми звертаємося до жителів Черкас купувати підакцизні товари виключно в супермаркетах і магазинах, де фіксують продажу через касовий апарат, заправляти автомобілі лише на АЗС в межах міста. Адже це наші з вами кошти, які можуть послужити на благо громади. Наша фракція не підтримує вживання алкоголю та тютюнопаління, але якщо залежні люди роблять це, то варто купувати такі товари там, де сплачується відповідний акцизний збір. Також ми звертаємося до черкасців разом з нами вимагати від «групи 31» спрямування цих коштів виключно на ремонт доріг і тротуарів, а не на проїдання», — розповів Олег Ліходькін.

Він ставить собі за мету  впровадити у Черкасах Містобудівний маніфест. На жаль, в Черкасах практично відсутні містобудівні традицїї. Те, що є зараз — це хронічний хаос: посеред площі зводять кіоск-туалет, на набережній намагаються «втулити» автомийку, багатоповерхівку будують без парковки і дитячого майданчика.

«Важливо розробити чіткі правила. Аби не просто  переслідувати бізнесові завдання інвесторів, але й не позбавляти комфорту інших мешканців міста. Ці правила тісно пов`язані із загальним благоустроєм. Якщо нам вдасться впровадити Містобудівний маніфест, то далі буде зручно просто усім — і тим, хто будує та розвиває місто, і тим, хто у ньому мешкає.

Сьогодні є розуміння того, що Генеральний план міста далекий від ідеалу та потребує корегування, функцію якого візьме на себе Містобудівний маніфест. По суті це буде роботою над помилками. Він визначить пріоритети міста. Наприклад, першим має бути пішохід, потім велосипедист і вже потім громадський транспорт і автомобілі. Відповідно до цього вимальовуються бачення — як потрібно будувати дороги, влаштовувати велодоріжки, яким має бути громадський транспорт та інше», — розповів Олег Ліходькін.

Він переконаний, що без затвердження Містобудівного маніфесту, майбутнього розвитку в Черкасах немає.